Vincent

Helft van winnende duo The Enterprize Contest 2010 | Mede-eigenaar SNTMNT | Gestart januari 2011 | Web-based tool die investeerders realtime inzicht geeft in het sentiment rondom AEX fondsen dat plaatsvindt in social media.

Vincent van Leeuwen en Kees van Nunen wonnen The Enterprize Contest 2010 met het concept AlterEgo, een web-based & mobiele applicatie die zich richt op duurzame gedragsverandering bij consumenten. Basis kernwaarden voor de applicatie zijn dat duurzaam gedrag leuk moet worden en dat de resultaten hiervan meetbaar & inzichtelijk moeten zijn om daadwerkelijk resultaat te boeken.

Daarna begonnen ze SNTMNT, een Web-based tool die investeerders realtime inzicht geeft in het sentiment rondom AEX fondsen dat plaatsvindt in social media. Recent onderzoek heeft aangetoond dat social media succesvol gebruikt kunnen worden om zowel koersfluctuaties en handelsvolume te voorspellen, af en toe zelfs met een zekerheid van meer dan 80%. Berichten uit meer dan 10.000 online bronnen, waaronder Twitter, Hyves en Facebook worden iedere dag gescand en ingedeeld in 5 verschillende "mood-states": zeer positief, positief, neutraal, negatief en zeer negatief. Voor ieder specifiek AEX fonds en voor de index zelf geeft SNTMNT inzicht in het volume en de veranderingen hierin. Dit koppelen we aan een ranking zodat investeerders eenvoudig kunnen zien over welke fondsen online (relatief gezien) veel gepraat wordt en wat het online sentiment is.

www.SNTMNT.com

Mailinglist

Wil jij alles weten over The Enterprize 2012? Laat hier je emailadres achter en wij houden je op de hoogte!